A escrita e as súas metamorfoses

Descargas

Publicado

10-03-2025

Cómo citar

Veiga, E. (2025) “A escrita e as súas metamorfoses”, Boletín da Real Academia Galega. A Coruña, (385), pp. 13–31. doi: 10.32766/brag.385.866.

Número

Sección

Estudos sobre a figura homenaxeada no Día das Letras Galegas

Autores/as

  • Eva Veiga

DOI:

https://doi.org/10.32766/brag.385.866

Palabras clave:

Luísa Villalta, poesía, logos, música, transformación

Resumo

A obra de Luísa Villalta —que non se pode entender sen o seu entrelazado coa música— é un desexo permanente de experiencia e aprendizaxe, un espazo de transformación non só de si propia, senón tamén da sociedade e do mundo. Un decurso ético e estético que vai do eu ao nós para ser suxeito en plenitude, a facer parte activa dunha totalidade mellorable, a contribuír —como fai a fotosíntese— a una vida de certo creativa. Pois, non en balde, a creación villaltiana, que comeza coa reflexión musical que nunca abandona, vai respirar nos distintos xéneros: poesía, teatro, ensaio, novela, tradución, relato e artigo xornalístico, se ben á maneira de vasos comunicantes. Formas diversas, e ecoantes, para abordar e expresar a ilimitada complexidade do ser humano e do mundo que habita, sempre dende unha irrenunciable racionalidade que o ritmo do corazón modula. Así, coidamos, é na lectura de toda a súa produción escrita onde podemos enxergar non só a coherencia e fecundidade do seu pensamento, senón o sentido pleno dunha evolución na que unhas obras nacen das outras e se relacionan nun diálogo incesante, tamén para nós lectoras / lectores.

Descargas

Os datos de descargas aínda non están dispoñibles.

Citas

Álvarez Cáccamo, Xosé María (2004). En concreto, de Luísa Villalta. Festa da Palabra Silenciada. 19, 68-69.

Álvarez Cáccamo, Xosé María (2022). Tres poemas de Luísa Villalta. A imaxe antropomórfica. Abriu. 11, 337-351.

Cortés Gabaldón, Helena (2011). Der Arquipelagus. Friedrich Hölderlin. Madrid: La Oficina.

Eco, Umberto (1990). Obra abierta. Barcelona: Ariel.

Fernán Vello, Miguel Anxo (2005). Fotografía e poesía: a pegada dos sentidos. Galicia Hoxe. 3/VI/2005.

Fernández Naval, Francisco X. (2006). A flor da amizade. En: Maribel Longueira e Luísa Villalta. Papagaio. Bertamiráns: Laiovento, 7-8.

Gómez-Montero, Javier (2004). En concreto, Luísa Villalta. Anuario Grial de Estudos Literarios Galegos. 199-200.

Jaume, Andreu (2021). Una meditación sobre El archipiélago de Hölderlin. CTXT. Contexto y acción. 268.

Longueira, Maribel e Villalta, Luísa (2006). Papagaio. Bertamiráns: Laiovento.

Lukács, Georg (1966). Estética I. Barcelona: Ediciones Grijalbo.

Maillard, Chantal (2024). Decir los márgenes. Madrid: Galaxia Gutemberg.

Mayos Solsona, Gonçal (1993). Hölderlin, Nihilismo de la razón astuta. En: Romanticismo y fin de siglo. Barcelona: Promociones y Publicaciones Universitarias, PPU, 281-294.

Nogueira Pereira, María Xesús (2020). Papagaio, de Maribel Longueira y Luísa Villalta. Crónica fotográfico-poética de la transformación de un barrio. En: Miguel Ángel Chaves Martín, coord. Visiones urbanas. IX Jornadas Internacionales Arte y Ciudad. Madrid: Universidad Complutense, 339-346.

Pallarés, Pilar (2024). ‘No reverso da mansedume’. En: Luísa Villalta. Así vou eu, formando parte. Santiago de Compostela: Chan da Pólvora, 9-45.

Romaní, Ana (2024). Luísa Villalta. “E formo parte”. En: Letras galegas 2024 [web]. A Coruña: Real Academia Galega.

Romero, Marga (2007). As ruínas da cidade oculta: Papagaio. Cadernos de Mariñán. 2, 157-160.

Sánchez Meca, Diego (2018). El itinerario intelectual de Nietzsche. Madrid: Tecnos.

Seara, Teresa (1995). Palabras como armas. A Nosa Terra. 688, p. 26.

Seara, Teresa (2024). Sermos nós mesmos con vida propia. Nós diario. 10/V/2024.

Soto, Luis G. (2005). Cidade Alta. Agália. 81-82, 256-262.

Villalobos Antúnez, José Vicente (2017). Karl R. Popper, Heráclito y la invención del logos. Un contexto para la Filosofía de las Ciencias Sociales. Opción. 84 (33), 5-11.

Villalta, Luísa (1991). Música reservada. Sada: Ediciós do Castro.

Villalta, Luísa (1992). O don Hamlet de Cunqueiro: unha ecuación teatral. Santiago de Compostela: Laiovento.

Villalta, Luísa (1994). Mulleres si, pero. Festa da Palabra Silenciada. 10, 48-49.

Villalta, Luísa (1995a). Ruído. A Coruña: Espiral Maior.

Villalta, Luísa (1995b). Rota ao interior do ollo. Lisboa: Tema.

Villalta, Luísa (1999). Do outro lado da música, a poesía. Vigo: A Nosa Terra.

Villalta, Luísa (2000). Sobre un certo estado de conciencia. Galicia Hoxe. Revista das Letras. 27/VII/2000.

Villalta, Luísa (2003). Poética da concreción. Boletín Galego de Literatura. 29, 249-257.

Villalta, Luísa (2004). En concreto. A Coruña: Espiral Maior.

Villalta, Luísa (2020). As palabras ingrávidas. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia.

Villalta, Luísa (2023). Pensar é escuro. Vigo: Galaxia.

Villalta, Luísa (2024a). Narrativa reunida (1991-2001). Vigo: Galaxia.

Villalta, Luísa (2024b). Do outro lado da música, a poesía. 2ª ed. Vigo: Galaxia.

Villalta, Luísa (2024c). Formas breves de pensamento. Vigo: Galaxia.